Waarom is persoonlijk contact zo belangrijk in de ICT sector?

Elite-persoonlijk-contact

Bent u als verantwoordelijke van de ICT-afdeling van uw bedrijf ook wel eens het persoonlijke contact met uw klanten kwijt? Weten de medewerkers op de afdeling niet meer de verschillende klanten uit elkaar te houden? De ICT-sector is de plek bij uitstek waar online wordt gecommuniceerd. Dit maakt het contact tussen bedrijven en klanten sneller en efficiënter, maar niet perse beter. Wat is het belang van persoonlijk contact voor uw bedrijf?

Zaken doen met echte mensen, niet met robots

Juist in deze tijd waarin we altijd online zijn, kan persoonlijk contact een groot verschil maken. Mensen willen zaken doen met echte mensen, niet met robots. Lichaamstaal en oogcontact spelen een cruciale rol in het opbouwen van een vertrouwensband, net als de manier waarop iemand praat. Geautomatiseerde systemen besparen dan wel tijd, maar niemand wil samenwerken met een bedrijf dat alleen van zich laat horen als er moet worden betaald.

Wat kunt u doen als bedrijf?

Een goede service betekent dat u regelmatig uw klanten opbelt of uitnodigt voor een kop koffie en vraag wat er speelt. Zo komt u erachter waar klanten mee zitten en hoe u hen zo optimaal mogelijk kunt helpen. Door geautomatiseerde systemen te combineren met persoonlijk contact, zult u als bedrijf zorgen dat u onmisbaar wordt voor de klant. Maar andersom kan de feedback van de klant ook weer helpen om de eigen service te verbeteren en te groeien als bedrijf. Dat is dus een win-winsituatie voor iedereen.

Een streepje voor met persoonlijk contact

Een klant kan tegenwoordig met één klik op een knop overstappen naar uw concurrent. Daarom is het als bedrijf belangrijk om te investeren in persoonlijke relaties. Door een vertrouwensband op te bouwen zullen klanten loyaal naar u toe blijven. Zo heeft u een streepje voor en kunt u het verschil maken.

Bij Elite Automatisering vinden wij persoonlijk contact uiterst belangrijk. Wij spreken onze klanten wekelijks en kennen hen persoonlijk. Wij leren u graag beter kennen. Geef ons een belletje en we horen graag meer over uw vragen en wensen!

Bel mij terug

Heeft u nog vragen?

Vul uw e-mail of telefoonnummer in en wij nemen binnen één werkdag contact met u op!

Deel dit met je favoriete social media platform: