Speelt u wel in op de behoeftes van uw klanten?

Weet u wat de behoeftes van uw klanten zijn? En speelt u hier wel genoeg op in met uw diensten of producten? Vaak denken bedrijven dat ze wel weten wat klanten van hen verwachten. Maar pas wanneer u met klanten in gesprek gaat, weet u of u de wensen van uw doelgroep écht kent. Lees hier hoe u achter de behoeftes van uw klanten komt.

Klantbehoefte of klantverwachting?

Klantbehoefte gaat om wat een klant nodig heeft. Door middel van marktonderzoek kunt u erachter komen wat de doelgroep zoekt en of dit overeenkomt met wat u biedt. De klantbehoefte moet echter niet verward worden met de klantverwachting, welke verder gaat dan datgene dat een (potentiele) klant nodig heeft. Het gaat hierbij niet om de functionele kenmerken van uw product of dienst, maar met name om de emotionele beleving.

Klantverwachting onderzoeken

De emotionele klantverwachting verschilt per klant en kan daarom niet zomaar gevat worden in een grootschalig marktonderzoek. De beste manier om deze individuele verwachting te onderzoeken is daarom door de telefoon op te pakken en een aantal klanten persoonlijk te bellen. Tijdens een gesprek kunt u ze vragen wat ze écht vinden en hoe ze uw dienstverlening beleven.

Dienstverlening verbeteren

Wat is het voordeel van deze informatie voor een bedrijf? Het voordeel is niet alleen dat uw dienst of product goed aansluit op de markt, maar dat daarnaast ook uw dienstverlening aansluit op de behoefte van elk van uw klanten. Dit zorgt ervoor dat u zich kunt onderscheiden van uw concurrentie met een op maat gemaakte aanpak. En dat leidt tot nog meer blije klanten.

Elite luistert naar haar klanten

Omdat wij het belangrijk vinden dat wij voldoen aan de verwachtingen van onze klanten, spreken wij regelmatig met hen over onze dienstverlening. Wij horen graag wat hun verbeterpunten zijn en hoe wij hun verwachtingen waar kunnen maken.

Wij hebben daarom onlangs om referrals gevraagd. Aan de hand hiervan hebben wij een beter inzicht gekregen in de wensen van onze klanten, zodat wij kunnen blijven groeien. Wilt u meer weten over onze dienstverlening? Persoonlijk contact staat bij ons voorop, dus we spreken u graag persoonlijk. Bel ons voor meer informatie.

Bel mij terug

Heeft u nog vragen?

Vul uw e-mail of telefoonnummer in en wij nemen binnen één werkdag contact met u op!

Deel dit met je favoriete social media platform: